Reklamowe breloki to gadżet, który nadal chętnie wykorzystywany jest do promocji firm i usług. Co zrobić, żeby zwiększyć jego skuteczność? Przygotowaliśmy krótki poradnik, w którym wyjaśniamy o czym należy pamiętać przed złożeniem zamówienia.
Firmy takie jak MCC Medale specjalizują się w produkcji różnego rodzaju odlewów na zamówienie. Dla swoich klientów odlewnie produkują m. in. medale sportowe, medale okolicznościowe, statuetki i ordery. Jedną z grup oferowanych produktów są też te, które chętnie wykorzystywane są przez działy marketingu firm i organizacji. Brelok reklamowy, to tylko jeden z przykładów. W ofertach firm znajdują się również metalowe pinsy, nieśmiertelniki i monety – wszystkie produkowane na zamówienie.
Wróćmy jednak do breloków. W ich przypadku klientom udostępniono szereg możliwości dostosowania projektu, które ułatwią stworzenie wzoru spełniającego oczekiwania. A te mogą być różne – w zależności od zapotrzebowania inne będą breloczki przygotowywane jako gratis do sprzedawanych produktów, a jeszcze inny będzie brelok reklamowy wręczany jako prezent partnerom biznesowym lub pracownikom. By końcowy efekt był zadowalający warto pamiętać o kilku rzeczach:
Przed zleceniem produkcji breloczków warto zastanowić się nad ich przeznaczeniem. Dobrze określony sposób wykorzystania breloczków ułatwi stworzenie koncepcji odpowiedniego projektu. Inne elementy znajdą się bowiem na produktach przygotowywanych do masowych działań reklamowych – np. do wręczania jako darmowy gadżet w trakcie targów lub eventów handlowych, a inne w momencie, w którym brelok będzie prezentem dla ważnych dla naszej firmy osób i partnerów.
Wiedząc już do czego będziemy wykorzystywać gotowe breloki można przygotować zestaw informacji, które powinny się na nim znaleźć. Breloki reklamowe MCC Medale mogą zawierać napisy, jak i elementy graficzne. Przed złożeniem zamówienia warto więc przygotować wszystkie informacje, które na wzorze mają pojawić się w formie tekstu lub grafiki, np. dane kontaktowe, nazwę firmy, logo firmy lub wizerunek jej brand-hero, adres strony internetowej lub siedziby, itp.
Wspomniane wyżej elementy z pewnością ułatwią stworzenie wspaniałego projektu, ale nadal może on nie być spójny z wizją. Dlatego poza zebraniem wszystkich informacji, które mają znaleźć się na breloku warto również zastanowić się jak on ma wyglądać
Możliwości jest wiele. Brelok reklamowy może mieć dowolny kształt – podłużny, okrągły lub o nieregularnej, poszarpanej linii krawędzi. Ważna jest również technika jego wykonania.
Brelok reklamowy może mieć także jeden z dostępnych kolorów metalu – standardowy, czyli srebrny, brązowy lub złoty, a także inny, bardziej nietypowy. Poza wyborem koloru samego metalu warto zastanowić się, czy jakikolwiek element breloka ma być kolorowy. Klienci mają możliwość zamówić kolorowe breloki, do których produkcji wykorzystywane są specjalne emalie.
Nie mniej ważny co sam brelok reklamowy jest sposób jego mocowania. W tym przypadku warto zastanowić się, czy końcowy produkt ma mieć standardowy łańcuszek z kółeczkiem, czy może inny – np. z karabińczykiem.
Powyższe elementy ułatwią stworzenie kompletnej wizji, na podstawie której odlewnie będą w stanie przygotować projekt ją odzwierciedlający. W niektórych przypadkach, w których ograniczenia produkcyjne na to nie pozwolą przygotowywane są alternatywne propozycje zbliżone do pierwotnej koncepcji.
O ile wspomniane wcześniej możliwości pomogą stworzyć dokładną wizję breloka reklamowego, tak projekt może być urozmaicony o dodatkowe elementy. Gotowe produkty mogą być spakowane do eleganckiego etui lub przymocowane do zadrukowanego kartonika, na którym można umieścić więcej informacji (np. adresy stron internetowych, podziękowania, historię firmy, krótką charakterystykę, itp.). Warto więc zastanowić się, czy któreś rozwiązanie może być przydatne dla nas i gdy jest, to poinformować o tym pracowników firmy, z którymi rozmawiamy o zamówieniu.