Breloki z grawerem to gadżety reklamowe, które swego czasu były niezwykle popularne. Każda firma, która chciała przygotować prezenty dla klientów brała pod uwagę właśnie breloki z grawerem. Jednak z biegiem czasu ten rodzaj gadżetów stracił na znaczeniu. Dlaczego? Na to pytanie odpowiemy w dalszej części tekstu.
Nim jednak przejdziemy do głównego tematu, czyli tego czy brelok z grawerem to nadal dobre rozwiązanie dla działań reklamowych warto zacząć od podstaw.
W odróżnieniu od breloczków reklamowych na zamówienie, breloki z grawerem wykonywane są na gotowych podkładach – wzorach breloczków produkowanych masowo np. w Chinach i innych krajach azjatyckich. Fabryki specjalizujące się w tego typu gadżetach wyrabiają miliony baz, które następnie trafiają do odbiorców na całym świecie.
Właśnie dlatego, właściwie wszystkie breloki z grawerem są do siebie podobne i różnią się tylko drobnymi detalami. Firmy, które je oferują nie są bowiem producentami – za pomocą specjalnych maszyn do grawerowania nakładają tylko wymagane przez klientów informacje na gotowe podkłady.
Gotowy brelok z grawerem nie wyróżnia się więc zbytnio kształtem. Jedynie naniesione na nie informacje są unikalne – odpowiadają życzeniom klienta.
Jedna z niepisanych zasad marketingowych mówi “wyróżnij się, albo zgiń”. Można przyjąć ją za prawdziwą w odniesieniu do breloków z grawerem wybranych jako jeden z gadżetów reklamowych.
Tak jak wspominaliśmy już wcześniej, grawerowane breloczki wykonywane są na gotowych podkładach, których produkcja liczona jest w milionach. To właśnie dlatego istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wzór breloka, który wybraliśmy dla naszej firmy odpowiada breloczkom, których używa nasza konkurencja.
Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że wybrany przez nas typ breloka jest już w posiadaniu klientów, którym chcemy je wręczyć. W myśl przytoczonej wcześniej zasady istnieje bardzo mała szansa na to, że spełni on swoje funkcje reklamowe, a klient zapamięta naniesione na niego informacje i wróci do nas w przyszłości.
Grawerowane breloki to rozwiązanie, które wciąż wybierane jest przez firmy do działań reklamowych. Jednak zanim podejmie się decyzje warto zastanowić się, czy branża, w której działamy nie jest nimi przepełniona. Obserwuj konkurencję, sprawdź jakie gadżety ona oferuje, sprawdź jakie gadżety trafiają do Twoich klientów. W przypadku, w którym zauważysz, że breloki z grawerem są częstym prezentem reklamowym zastanów się nad alternatywnym rozwiązaniem.
W przypadku, w którym uznamy, że breloki z grawerem nie są dobrym rozwiązaniem i nie spełnią założonych przez nas celów biznesowych do wyboru mamy kilka alternatyw. Na rynku znaleźć można wielu producentów breloków reklamowych na zamówienie. W przeciwieństwie do grawerowanych breloczków, te na zamówienie są niepowtarzalne, dzięki czemu łatwiej będzie wyróżnić się wśród gadżetów konkurencji.
Breloki na zamówienie w odróżnieniu do breloków z grawerem mogą mieć unikalny kształt – np. logo firmy, albo innego dowolnie wybranego. Mogą być także kolorowe, dzięki pokryciu ich elementów specjalnymi farbami. Breloki na zamówienie mogą być wykonane w technice 2D lub 3D. Można nadać im także jeden z dostępnych kolorów, którymi pokryty będzie metal – mogą być złote, srebrne lub brązowe.
Alternatyw jest wiele. Ostateczny wybór zależy tak naprawdę od naszych potrzeb, wizji breloczka i celów, które chcemy dzięki nim osiągnąć.