Gadżety reklamowe wciąż stanowią jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych. Stale wzrasta też liczba produktów, po które mogą sięgnąć marketerzy. Sprzęt elektroniczny, tekstylia, narzędzia, słodkie upominki – kategorii nadających się do wykorzystania w działaniach promocyjnych jest wiele. Nadal silną pozycję mają tradycyjne gadżety reklamowe, np. breloki firmowe z logo.
I choć “tradycja” może kojarzyć się z brakiem postępu, dzisiejsze breloki nijak mają się do tych, które dostępne były na rynku kilkanaście lat temu. W odróżnieniu do nich, współczesne gadżety dają znacznie więcej możliwości personalizacji. Nie ograniczają się one tylko do grawerowania lub nadrukowania logotypu firmy i podstawowych danych kontaktowych na gotowych podkładach sprowadzanych masowo z Azji. Wszystko za sprawą produkcji na zamówienie.
Breloki firmowe z logo mogą mieć dowolny kształt oraz wielkość. Odlewy są o wymiarach od ok. 1,5 cm do 10 cm w najszerszym punkcie oraz grubości od 0,2 cm do 1 cm. Wszystkie breloczki wyposażone są w łańcuszek i kółko umożliwiające ich przyczepianie.
Tego rodzaju breloki to monochromatyczne odlewy. Po ich odlaniu i obróbce, metalowi nadaje się jeden z wybranych przez klienta kolorów – złoty, srebrny lub brązowy – w antycznych odcieniach. Powierzchnia breloka jest następnie polerowana, dzięki czemu elementy wypukłe stają się błyszczące, a we wklęsłych miejscach pozostaje ciemna patyna. Efekt postarzania uwidacznia wzór i ma wpływ na poprawę jego czytelności.
W tego typu produktach, poza podstawowym kolorem metalu, możliwe jest naniesienie dodatkowych kolorów przy użyciu specjalnych emalii. Umożliwia to stworzenie breloków z kolorowym logotypem firmy. Emalie nakładane są ręcznie w uwzględnione w trakcie projektowania przestrzenie, a następnie utwardzane w celu zwiększenia ich trwałości.
Wszystkie projekty odlewów mogą zostać przygotowane w jednej z dwóch technik – tradycyjnej 2D oraz 3D. Wzory trójwymiarowych breloków z logo mogą być bardziej skomplikowane niż ich dwuwymiarowe odpowiedniki. Ta technika projektowania sprawdza się, gdy klientom zależy na uwzględnieniu we wzorze wielu drobnych szczegółów oraz przestrzenności.
Klienci odlewni mają możliwość skorzystać z jednej z dodatkowych opcji. Gotowe breloki mogą zostać przymocowane do specjalnego, zadrukowanego obustronnie w dowolny sposób kartonika. Tego typu rozwiązanie sprawdzi się w sytuacjach, w których brelok będzie wręczany np. klientom odwiedzającym stoisko targowe. Na kartoniku może znaleźć się np. krótki opis firmy, jej oferty oraz dane kontaktowe.
Breloki firmowe z logo mogą zostać umieszczone również w eleganckim etui z tworzywa sztucznego lub drewna. Umieszczone w etui breloki mogą posłużyć za prezent dla ważnych partnerów biznesowych lub symboliczną nagrodę dla zasłużonych pracowników.
Choć z reguły breloki firmowe z logo wykorzystywane są do działań promocyjnych, można ich używać również w innych sytuacjach. Wspomniane wcześniej symboliczne wyróżnienie pracowników lub skromny prezent dla partnerów biznesowych to tylko przykłady. Breloki firmowe mogą być wykorzystywane też do umacniania wizerunku marki wewnątrz firmy. Sprawdzą się jako praktyczna zawieszka do kluczyków floty samochodowej lub kluczy do biur i pomieszczeń.