Dotyk, widok, nawet zapach – każdy zmysł ma wpływ na identyfikację danej marki. Rozwiązania wizualne dla firm to mnogość możliwości. Warto jednak stawiać na oryginalność, a w te założenie doskonale wpisują się popularne pinsy.
Identyfikacja wizualna firmy to dziś nie kaprys, a standard – nie dodatek, a fundament całej koncepcji budowy skojarzenia z firmą. Produkty służące do skutecznego identyfikowania marki z danym produktem nie tylko stanowią wyróżnienie i formę identyfikacji. Odpowiedni kształt, obraz czy kolor pozwala nawiązać do danej branży czy czasami wzbudzić emocje, być pretekstem do nawiązania relacji. Ważne, aby budowa rozpoznawalnej marki odbywała się w oparciu o szerszą strategię obejmującą wszystkie możliwe mechanizmy i produkty podkreślające jej specyfikę.
Zestawienie potencjalnych celów służących do identyfikacji jest wyjątkowo szerokie. Wbrew powszechnej opinii nie musi ograniczać się wyłącznie do logo. Wszelkie akcydensy – od papieru firmowego, koperty, przez materiały reklamowe i foldery marketingowe po gadżety czy opakowania dają wyjątkowe możliwości ekspozycji.
Przyjmując, że identyfikacja wizualna to szeroki zbiór narzędzi do budowy silnego wizerunku należy postawić zarówno na rozwiązania fundamentalne – chociażby papier firmowy – jak i intrygujące dodatki, swoisty akcent podkreślający jakość całości.
Podstawowym krokiem jest analiza i planowanie. Niezbędne jest rozpoznanie potrzeb poprzedzone ogólnymi założeniami. Ten krok stanowi naturalne wejście w kolejną sferę – zaprojektowania nazwy i logo. Ten etap bywa określany jako fundament identyfikacji wizualnej formy. Logotyp, opracowany slogan reklamowy, testy A/B przeprowadzane na danej grupie docelowej pozwalają oszacować odbiór graficzny i przejść do wdrożenia.
Powszechne poszukiwanie nowych rozwiązań wpływających na identyfikację wizualną przedsiębiorstw czy marek sprawia, że coraz chętniej korzysta się z rozwiązań podkreślających daną przynależność. W te założenia doskonale wpisują się pinsy – popularne elementy wpinane do klapy marynarki czy innego elementu odzieży – głównie utrzymywanej w eleganckim stylu.
Co ciekawe, używanie pinsów to swoisty powrót do korzeni. Tego rodzaju wpinki w odzież z efektownym nadrukiem firmowym czy branżowym w przeszłości były jednym z pierwszych produktów reklamowych używanych w formacie reklamowym. Pinsy w klapach marynarki znane były już przed laty; później ich znaczenie spadło, by teraz odnowić się ze zdwojoną mocą.
Sprzyja temu niebanalność pinsów. Możliwości wykonania dowolnego kształtu czy kolorystyki to miła odmiana w porównaniu do przeszłości, gdy dominowały ten sam kanciasty wzór. Obecnie wpinki mogą być perfekcyjnie dostosowane do logotypu firmy, symbolu wydarzenia czy barw klubu lub organizacji. W ten sposób pinsy stanowią element nowoczesnej reklamy i symboliki podkreślającej przynależność do określonej grupy.
Idzie za tym również trwałość – odlewane z metalu produkty stanowią nie tylko pamiątkę na lata, ale również formę nowoczesnego podkreślenia związku z daną marką – zarówno jako pracownik jak i np. uczestnik firmowego eventu.
Zaletą wpinek jest ich uniwersalność w kontekście skojarzenia z marką. Świetnie sprawdzają się zarówno jako element wyróżniający menedżerów wyższego szczebla – np. poprzez odpowiednią, zaakcentowaną kolorystykę – jak i w szerszej grupie pracowników. Ciekawym zabiegiem jest także używanie pinsów np. w przypadku szkoleń wewnętrznych. Grupa firmowych talentów – starannie wyodrębniona przez zarząd spółki – otrzymując prestiżowe wpinki może podkreślić w ten sposób swoją wyjątkowość; w ten sposób drobny upominek staje się wartościowym narzędziem motywacyjnym.