Dostępne na rynku gadżety reklamowe bywają różne. Ilość produktów, które możemy wykorzystać do promocji firmy może przyprawić o ból głowy niejednego marketing managera. I o ile o standardowe gadżety jest zdecydowanie łatwiej, tak w przypadku tych, które poza reklamą mają również dobrze wyglądać jest zdecydowanie ciężej.
Elegancja to element, o którym często zapominają producenci gadżetów reklamowych. Oferowane przez nich produkty to masowe rozwiązania, które mniej lub bardziej skutecznie sprawdzają się przy masowych akcjach reklamowych. Niski koszt, niska jakość, niska wartość wizualna. Co w przypadku, w którym nasze działania promocyjne wymagają gadżetów reklamowych wysokiej jakości? Co, kiedy poza skutecznością ważna jest również elegancja? W takiej sytuacji uwagę warto przekierować na rozwiązania “uszyte” na miarę, a takim może być np. pin do marynarki stworzony na zamówienie.
Czym jest pin? To najczęściej mały odlew składający się z głównej części, na której znajduje się wzór oraz z elementu mocującego. Pin do marynarki przypina się najczęściej w jej klapę, rzadziej w kieszeń. Pinsy mogą być też wpinane w inne elementy ubioru – koszule, koszulki polo, bluzy, czapki. Bardzo często używane są również do ozdobienia plecaków i toreb. Jedną z głównych zalet pinsów jest ich wielkość. Nieprzekraczające zazwyczaj 4 cm średnicy są przede wszystkim dyskretnym i eleganckim gadżetem.
Sytuacje formalne wymagają innych rozwiązań niż nieformalne. Firmowe spotkania i uroczystości, wizyty u partnerów biznesowych, udział w targach, negocjacjach handlowych, rozmowy z urzędnikami. W tych, jak i w wielu innych sytuacjach uczestników obowiązuje ustalony dress code. Pojawienie się na nich w koszulce z wyhaftowanym logotypem na połowie pleców narazi nas na śmieszność i ostentacyjne spojrzenia innych uczestników. Już sam pomysł ubrania w nią prezesa, dyrektora lub innego ważnego przedstawiciela firmy wywołuje uśmiech na twarzy. Pin do marynarki to alternatywne rozwiązanie tej sytuacji, dyskrecja i elegancja uchwycone w kawałku metalu. To też wartość reprezentacyjna dla firmy.
Pin do marynarki na zamówienie może zawierać wszystkie niezbędne dla wizerunku naszej firmy elementy. Na projekcie znaleźć może się jej logo, nazwa, adres strony internetowej czy inny charakterystycznych wzór. Szerokie możliwości pozwalają stworzyć projekt, który będzie doskonałym gadżetem promocyjnym i reprezentacyjnym firmy. Wykonanie z metalu sprawia, że pin jest również solidnym produktem charakteryzującym się wysoką jakością. Ważna jest także wspomniana wcześniej dyskrecja. Stonowane kolory metalu i niewielkie rozmiary sprawiają, że pin nie skupia na sobie całej uwagi otoczenia. Postrzegany jest jako neutralny element marynarki tworzący z nią spójną całość.
Jak widać w porównaniu do wspomnianych wcześniej koszulek z nadrukiem lub koszul z haftem piny stanowią zdecydowanie lepszą alternatywę. Ważne jest również ich postrzeganie. Pin w marynarce wpisał się w naturę oficjalnych spotkań. Małe wpinki wpięte w klapę marynarki nosi Prezydent RP, czołowi politycy i przedstawiciele świata biznesu.
Pin do marynarki na zamówienie może zawierać wiele informacji. By jednak spełniał wszystkie założenia – miał wartość wizerunkową, był dyskretny i elegancki – warto dobrze przeanalizować ofertę firmy, z którą rozważamy współpracę. Niestety na rynku nadal funkcjonuje wiele przedsiębiorstw, które piny wykonują na gotowych, produkowanych masowo podkładach. Personalizacja takich produktów ogranicza się do nadrukowania lub wygrawerowania na nich podstawowych informacji. I o ile w takich gadżetach nie ma nic złego w przypadku masowych działań, tak w momencie, w którym zależy nam na produktach nadających się do formalnych okazji nie spełnią one swojej roli.
Są jednak firmy, które produkują je od podstaw. Dzięki temu możliwości personalizacji projektu są zdecydowanie większe, niż w przypadku gadżetów wykorzystujących gotowe elementy. Pin do marynarki wykonany na zamówienie daje gwarancję niepowtarzalności. Każdy projekt przygotowywany jest bowiem od podstaw. Na zamówienie klienta tworzony jest wzór, który po akceptacji odlewany jest ze znalu – mieszanki cynku i aluminium. Klienci mają wpływ m.in. na takie elementy:
Wielkość i kształt pinsów to podstawowe elementy, które powinny być ustalone przed rozpoczęciem produkcji. W przypadku, gdy pin do marynarki ma być tylko eleganckim dodatkiem sugerujemy nieprzekraczanie ok. 3 cm średnicy. Kształt pinsa nie musi ograniczać się do koła lub prostokąta. Może przyjąć np. kształt logotypu firmy.
Równie ważna co wielkość i kształt, jest technika wykonania projektu. Projekty dwuwymiarowe służą do odwzorowania prostych kształtów, napisów i elementów niewymagających dużej szczegółowości. W przypadku gdy na projekcie mają znaleźć się bardziej szczegółowe elementy – np. twarz, wizerunek zwierząt lub elementy budynków projekt lepiej wykonać w technice 3D.
Klienci mogą wybrać kolor metalu, w którym zostanie przygotowany pin do marynarki. Poza koloryzacją samego odlewu istnieje również możliwość pokrycia poszczególnych elementów wzoru kolorowymi emaliami. Nakładane są one ręcznie, dzięki czemu zapewniana jest najwyższa jakość malowania.
Choć elegancki pin do marynarki ma przede wszystkim służyć zgodnie ze swoim przeznaczeniem, można przygotować go również na prezent. Gotowe produkty można zapakować do eleganckiego etui lub przypiąć do karteczek, na których znajdą się dodatkowe informacje – np. dane kontaktowe do firmy, dedykacja, jakaś historia lub opis firmy.
Współpracę z producentem można rozpocząć nawet przy małych nakładach. Minimum zamówienia wynosi 30 sztuk. Bez trudu zrealizujemy również większe zamówienia, z nakładem powyżej kilkuset, a nawet kilkunastu tysięcy sztuk. Wielkość zamówienia ma także wpływ na jego końcową cenę. Im jest większe, tym niższy jest koszt jednostkowy pinsów.