Promocja od zawsze była jednym z podstawowych elementów funkcjonowania przedsiębiorstw. W końcu to dzięki niej można dotrzeć do nowych odbiorców lub przypomnieć się tym starym. Dziś, dzięki rozwojowi technologii duża część reklamy odbywa się w świecie wirtualnym. Firmy jednak nadal chętnie sięgają po sprawdzone i skuteczne rozwiązania sprzed ery Internetu.
Gadżety reklamowe wciąż wykorzystywane są w działaniach promocyjnych. W zależności od celu, firmy mają multum możliwości. Inne gadżety wybierane są jako gratis dołączany do podstawowego produktu, jeszcze inne wręczane są najlepszym klientom, a inne wykorzystywane przez pracowników do wspierania budowy wizerunku firmy. Przykładem takiego produktu jest przypinka – mały gadżet reklamowy, po który chętnie sięgają przedsiębiorcy.
Przypinka to mały metalowy element, który wpina się w klapę marynarki. Jej uniwersalność sprawia, że sprawdzi się zarówno jako gadżet dla potencjalnych klientów, jak i element identyfikacji wizualnej firmy.
Jednym z najczęstszych sposobów wykorzystania przypinek jest użycie ich do umacniania wizerunku firmy. Przypinka z logotypem lub innym charakterystycznym elementem kojarzonym z danym przedsiębiorstwem jest doskonałym – i przede wszystkim dyskretnym – sposobem promocji niezależnie od sytuacji. Istnieje bowiem wiele okazji, na które pracownicy muszą udać się w strojach formalnych. Wyróżnienie się w takich sytuacjach z tłumu może być bardzo trudne. Ogólnie przyjęte zasady nie pozwalają wybrać się na takie spotkanie w firmowej koszulce z wyhaftowanym lub nadrukowanym logo. Nie wypada również zakładać czapeczki, polaru czy innych elementów ubioru, którym daleko jest od stroju formalnego. Czy oznacza to, że trzeba pogodzić się z brakiem możliwości eksponowania elementów wizerunku firmy?
Rozwiązaniem takich sytuacji może być przypinka. Element ten na przestrzeni lat umocnił się jako gadżet powszechnie wykorzystywany w sytuacjach formalnych. Przypinki wpięte w klapy marynarek i żakietów mają właściciele firm, przedstawiciele handlowi, prezesi i dyrektorzy biorący udział w oficjalnych spotkaniach. Przypinki znaleźć można również w klapach marynarek czołowych polityków, nauczycieli, przedstawicieli służb mundurowych, związków zawodowych i innych grup, które na co dzień działają w formalnym środowisku.
Mały gadżet, jakim jest przypinka sprawdzi się jako element identyfikacji firmy w sytuacjach oficjalnych i będzie działał na jej korzyść. Jednak to nie jedyny sposób na jej wykorzystanie.
Z uwagi na swój charakter, przypinka może być wspaniałą pamiątką lub prezentem. Szerokie możliwości personalizacji projektów pozwalają dopasować je niemal do każdej sytuacji zgodnie z zakładanym przeznaczeniem. I tak pamiątkowa przypinka może uwzględniać we wzorze elementy związane z okazją, na które została wręczona. Przypinka na prezent może zostać zaprojektowana tak, żeby jej atrakcyjny wzór wzmacniał postrzeganą wartość. Jak wykorzystać ten fakt do promocji firmy?
Przypinki zawierające elementy wizerunku przedsiębiorstwa mogą być wręczane jako prezent w różnych sytuacjach. Sprawdzą się np. na targach branżowych jako upominek dla gości odwiedzających stoisko firmy. Mogą stanowić również jeden z elementów zestawu prezentowego wręczanego przy różnych okazjach partnerom biznesowym, najważniejszym klientom lub samym pracownikom. Przypinka jako pamiątka powinna wiązać się natomiast z jakimś wydarzeniem. Można do tego podejść na trzy sposoby.
Pierwszy z nich zakłada stworzenie projektu nawiązującego do jakiegoś wydarzenia z przeszłości. Drugi – do wydarzenia, w którym będą uczestniczyć osoby, które taką pamiątkę otrzymają. Trzeci natomiast, zakłada uwzględnienie w projekcie elementów związanych z miejscem, w którym znajdą się osoby mogące być zainteresowane przypinką. O ile, dwa pierwsze sposoby skierowane są przede wszystkim do organizatorów wydarzeń, tak trzeci wykorzystać mogą również firmy zajmujące się sprzedażą – np. pamiątek w miejscach licznie odwiedzanych przez turystów.
Unikalny projekt sprawia, że przypinka jest nie tylko atrakcyjna, ale spełnia zadania stawiane przed tym małym gadżetem. Zamawiane pinsy można dopasować pod wieloma aspektami:
Jednym z podstawowych elementów, na które masz wpływ jest kształt oraz wielkość projektu. W zależności od przeznaczenia przypinka może być większa lub mniejsza. Jej kontur może przybrać również dowolny kształt – nie musi ograniczać się do koła, kwadratu lub trójkąta.
Wzór przypinki może składać się z różnych elementów. Projektując, graficy mogą uwzględnić wymagane przez Ciebie grafiki takie jak logo firmy, charakterystyczny element wizerunku i inne wymagane kształty. Projekt może zawierać także napisy i liczby.
W zależności od poziomu skomplikowania wzoru dobierana jest także technika jego wykonania. Możesz zamówić proste przypinki zaprojektowane w technice 2D, jak i bardziej złożone wzory wymodelowane w 3D.
Dla atrakcyjności przypinki niemniej ważna co sam wzór, jest gra kolorów. Odpowiednia kolorystyka sprawia, że zamówiona przypinka wyróżni się na tle materiału. Masz możliwość wybrać kolor samego metalu, jak i skorzystać z opcji ręcznego malowania poszczególnych elementów wzoru specjalnymi emaliami.
Możliwości wyboru nie ograniczają się tylko do samego projektu. Zamówiona przypinka może zostać dodatkowo zapakowana na jeden z oferowanych przez sposobów.
Pierwszy z nich zakłada umieszczenie gotowego odlewu w jednym z dostępnych etui. Tak przygotowany zestaw sprawdzi się w sytuacjach, w których przypinka ma być prezentem lub pamiątką wręczaną na oficjalnych wydarzeniach.
Gotowe odlewy mogą zostać również przyczepione do specjalnej, zadrukowanej karteczki. Jej projekt może stanowić uzupełnienie przypinki, np. o dodatkowe informacje na temat firmy lub wydarzenia, które upamiętnia.